FAQ - najczęściej zadawane pytania

FAQ  K-jet Killers:

 

  1. Jaka jest główna zaleta stosowania elektronicznych układów wtryskowych EFI

    Montowane seryjnie w ostatnich 3 dekadach XX-go wieku wtryski mechaniczne typu K-Jet ulegają zużyciu i praktycznie nie można ich naprawić. Nasze zestawy oparte na EFI doskonale zastępują te układy, gwarantując wysoką niezawodność i użytkowanie przez kolejne lata. 


  2. Co to jest ten wtrysk elektroniczny EFI ? Jaka jest różnica pomiędzy układem Standalone i Piggyback

    EFI = Elektroniczny układ wtryskowy. Jest to układ elektroniczny oparty na sterowniku tuningowym. Oferujemy i stosujemy sterowniki DEC typu Piggyback oraz sterowniki bardziej zaawansowane EasyEcu typu Standalone.

    Piggyback (DEC) - sterownik ten steruje wtryskiwaczami, zaworem wolnych obrotów oraz wysyła sygnał analogowy, którym można zastąpić obecny przepływomierz, dzięki czemu zachowujemy seryjne wyprzedzenie zapłonu w niektórych autach.

    Standalone (EasyEcu) - steruje wtryskiwaczami, zaworem wolnych obrotów (podobnie jak piggyback), ale dodatkowo również układem zapłonowym, cewką/cewkami pasywnymi lub aktywnymi.

    Sterownik DEC bazuje na sygnałach z oryginalnych czujników, EasyEcu potrzebuje zazwyczaj dodatkowego kółka zębatego z czujnikiem obrotów silnika, aby poprawnie wyliczyć moment, w którym należy wygenerować iskrę (dodatkowe koło dostarczamy w zestawie).


  3. Czy zajmujecie się montażem i strojeniem EFI (wtrysku elektronicznego)?

    Zajmujemy się produkcją zestawów, ale posiadamy też warsztat, w którym testujemy nowe

    modele i montujemy nasze zestawy dla Klienta. Terminy i koszt uzgadniamy indywidualnie.


  4. Co zawiera zestaw / jego cena?

    W zestawie zawarte są wszystkie elementy potrzebne do stworzenia układu wtryskowego w danym silniku, generalnie nie trzeba nic więcej dokupować.

    Ponadto w cenie zawarte są instrukcje, opisy, nasze wsparcie w montażu i strojeniu.

    Sterownik ma wgraną mapę z wystrojonego przez nas silnika odpowiadającego danemu modelowi auta. (Konieczna jest ostateczna optymalizacja wystrojenia po montażu – we własnym zakresie klienta).

    Wszystkie elementy zestawów są fabrycznie nowe, udzielamy 2 letniej gwarancji i wsparcia technicznego online. 

    Wystawiamy faktury VAT.                                                                                                                                 

  5. Czy trudno jest dokonać konwersji z wtrysku mechanicznego na EFI i go wystroić?

    Generalnie system jest prosty w montażu dla nawet średnio zaawansowanych mechaników.

    W kwestii mechanicznej demontujemy wtryskiwacze mechaniczne, rozdzielacz paliwa i gniazda wtryskiwaczy (w niektórych autach). W ich miejsce montujemy elementy z zestawu: gniazda wtryskiwaczy, wtryskiwacze, listwę paliwową, przewody paliwowe. Listwy skręcamy pod maską z oryginalnymi przewodami ze zbiornika paliwa, czasem trzeba dokonać małych przeróbek, aby wszystkie elementy dobrze wpasować pod maską.

    W kwestii sterowania - sygnały należy pobrać z oryginalnej wiązki auta, najłatwiej przy oryginalnym sterowniku i tam sugerować się numerami pinów, do których odnosimy się w instrukcji montażu. Jeśli mamy do czynienia ze starszym autem, sygnały można również pobrać prosto spod maski. 

    Sterownik potrzebuje 4 podstawowych parametrów: sygnału obrotów silnika, temperatury silnika, temperatury powietrza zasysanego i podciśnienia. 

    Podłączamy zasilanie. Jeśli występuje - to sondę lambda i czujnik położenia przepustnicy TPS. Wysterowujemy wtryskiwacze, zawór wolnych obrotów, wyjście sygnału analogowego (analog out).

     

    Z tak zamontowanym zestawem można już się udać na finalne dostrojenie silnika.                                                

  6. Jak odbywa się strojenie, czy sam mogę tego dokonać?

    Dostarczony sterownik ma już wgrany projekt z mapą pod dany silnik. Mapa pochodzi z naszej bazy ponad 200 strojonych silników. Jest to duże ułatwienie, bo nie trzeba konfigurować sterownika od podstaw. Jakkolwiek każdy egzemplarz auta jest w innym stopniu wyeksploatowany i potrzebuje finalnej regulacji / optymalizacji.

    Dłuższa jazda niewystrojonym autem grozi uszkodzeniem silnika!

    Samemu, bez pomiaru AFR ciężko będzie perfekcyjnie wystroić silnik. Można stroić na podstawie wskazań sondy seryjnej wąskopasmowej, ale jest to bardzo ogólnikowe.

    Prawidłowe strojenie odbywa się za pomocą sondy szerokopasmowej z interfejsem, dzięki której w czasie strojenia mamy podgląd na AFR (air fuel ratio). Informuje nas ona o tym czy skład mieszanki jest prawidłowy. Jadąc drogą lub na hamowni, mając podgląd aktualnego AFR, wiadomo w jakim stopniu skorygować mapę w danym momencie dla danych obrotów.

    W razie potrzeby - służymy pomocą.                                                                                                                  

  7. Co zyskam montując wasz zestaw? Ile zyskam koni? Co ze spalaniem?

     W naszym rozwiązaniu zasadniczo nie chodzi o podnoszenie mocy, bo w silniku wolnossącym ciężko jest tanim kosztem podnieść moc regulując samym paliwem. W silniku doładowanym, wiadomo, przyrost mocy zależy od podanej dawki paliwa i poziomu doładowania. 

    Dla przykładu z silnika Audi MC 2.2T 10V osiągamy 200-220 KM przy seryjnej turbosprężarce i sterowaniu wtryskiem poprzez sterownik DEC (piggyback).

    Główny cel to osiągnięcie bezawaryjności układu wtryskowego. W takim układzie nie ma się co tak naprawdę zepsuć, a jeśli już, to części są tanie i ogólnodostępne.

    Poza tym, wielką zaletą jest możliwość dowolnej konfiguracji, strojenia, tuningu. Łącząc się programem można dowolnie dostrajać mapy. 

    Poboczne zalety to możliwość zamontowania LPG w sekwencji lub dołożenie Turbo. 

    Ogólnie, często osiągamy spalanie mniejsze od seryjnego, a moc lekko większą (10KM, 30NM), ale to już zależy od kondycji silnika.                                                                                                                                               

  8. Czy mogę zamontować LPG sekwencyjny?

     Tak, nasz układ wtryskowy daje możliwość montażu LPG sekwencyjnego. Równie dobrze, budżetowo, można zamontować LPG starszych generacji                                                                                                                    

  9. Czy jeśli mam LPG to mogę zamontować EFI i czy LPG nadal będzie działał?

     Tak, możesz zamontować i będzie działał. Zwykle po konwersji wtrysku trzeba udać się na doregulowanie LPG.      

  10. Czy w aucie musi być jakiś sterownik lub jakiś inny komputer? Czy układ jest niezależny od innych podzespołów?

    W aucie musi działać prawidłowo układ zapłonowy.
    Nasz sterownik DEC piggyback jest niezależny, można go podłączyć bezpośrednio do silnika, nie wysteruje on jednak zapłonu.
    Całkowicie niezależnym sterownikiem, który wysteruje zapłon, iskrę oraz paliwo jest EasyEcu typu standalone. Dzięki niemu można pozbyć się oryginalnej wiązki i sterowników. Trzeba za to dołożyć kółko zębate i czujnik obrotów silnika, które dostarczamy w zestawie.                                                                                                 

  11. Czy realizujecie wysyłki zagraniczne ?

TAK, wysyłamy nasze zestawy na wszystkie kontynenty świata.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl