FAQ najczęściej zadawane pytania

FAQ  K-jet Killera:  (w fazie uzupełniania)

1. Czy tylko sprzedajecie, czy zajmujecie się rowniez montazem i strojeniem EFI (wtrysku elektronicznego)?

    Montujemy i stroimy rowniez, jestesmy warsztatem samochodowym.

 

2. Co zawiera cena zestawu?

    W cenie zestawu zawarte są wszystkie elementy potrzebne do stworzenia ukladu wtryskowego w danym silniku, nie potrzebujesz nic więcej dokupować .

    Ponadto w cenie zawarte są instrukcje, opisy, nasz support pomoc w montażu i strojeniu który zazwyczaj zabiera nam sporo czasu oraz wgrana w sterownik konfiguracja z mapą z wystrojonego juz przez nas danego silnika.

Wszystkie elementy zestawów są fabrycznie nowe, udzielamy 2 letniej GWARANCJI i supportu. Wystawiamy FV.

 

3. Co to jest ten wtrysk elektroniczny EFI

    Jest to uklad wtryskowy, elektroniczny, wtryski elektroniczne sterowane tuningowym sterownikiem DEC typu piggyback, tzw świnka. Sterownik ten steruje wtryskiwaczami, zaworem wolnych obrotow oraz wysyla sygnal analogowy ktorym mozna zastapic obecny przeplywomierz dzieki czemu zachowujemy seryjne wyprzedzenie zaplonu w niektorych autach.

Drugą opcją bardziej rozbudowaną jest system ze sterownikiem EasyEcu 3+ typu standalone ktory steruje wtryskiwaczami i dodatkowo układem zaplonowym, cewką/cewkami pasywnymi lub aktywnymi.

DEC bazuje na sygnalach z oryginalnych czujnikow, EasyEcu potrzebuje zazwyczaj dodatkowego kółka zębatego z czujnikiem obrotow silnika aby poprawnie wyliczyc moment w ktorym nalezy wygenerowac iskrę.

 

4. Czy trudno jest dokonać konwersji z wtrysku mechanicznego na EFI i go wystroic ?

    To stosunkowo łatwy w obsłudze uklad wtryskowy. Nalezy pobrac sygnaly z oryginalnej wiązki auta, najlatwiej przy oryginalnym sterowniku i tam sugerowac sie numerami pinow ktorych uzywamy w instrukcji montazu. Jesli mamy doczynienia ze starszym autem, sygnaly mozna rowniez pobrac prosto spod maski. 

Sterownik potrzebuje 4 podstawowych parametrow. Sygnalu obrotow silnika, temp silnika, temp powietrza zasysanego, podcisnienia. Oprocz tego podlaczamy zasilanie, jesli wystepuje to sonde lambda i TPS. Wysterowujemy wtryskiwacze, zawor wolnych obrotow, analog out.

W kwestii mechanicznej demontujemy wtryskiwacze mechaniczne, rozdzielacz paliwa i gniazda wtryskiwaczy w niektorych autach. W to miejsce montujemu nasze gniazda wtryskiwaczy, wtryskiwacze, listwe paliwową, przewody paliwowe listwy skręcamy pod maską z oryginalnymi przewodami ze zbiornika paliwa, czasem dokonujemy małych przerobek aby nic po drodze nie kolidowało.

Z tak zamontowanym zestawem mozna juz udać się na dostrojenie silnika.

 

5. Jak odbywa sie strojenie, czy sam moge tego dokonac?

    Prawidlowe strojenie odbywa sie za pomocą sondy szerokopasmowej z interfejsem dzieki ktorej w czasie strojenia mamy podgląd na AFR (air fuel ratio). Informuje nas ona o tym czy skład mieszanki jest prawidlowy. Jadąc drogą lub na hamowni, mająć podgląd aktualnego AFR, wiadomo w jakim stopniu skorygowac mapę w danym momencie dla danych obrotow.

Samemu, bez pomiaru AFR ciezko bedzie perfekcyjnie wystroic silnik. Mozna stroic na podstawie wskazan sondy seryjnej, wąskopasmowej lecz jest to bardzo ogólnikowe.

 

6. Czy sterownik w zestawie posiada wgraną mapę.

    Tak, płacisz za instrukcje, opisy, naszą pomoc i wgrany juz projekt z mapą pod dany silnik. Mapa jest naszą, z naszej bazy ponad 180 wystrojonych juz silnikow. Jest to duza i pomocna baza dla Ciebie, nie musisz konfigurowac sterownika od podstaw.

Nie oznacza to jednak ze nie musisz stroić silnika!!

Kazdy egzemplarz jest w innym stopniu wyeksploatowany i potrzebuje osobnej regulacji!

Dłuższa jazda niewystrojonym autem grozi uszkodzeniem silnika!!

 

7. Co zyskam montując wasz zestaw? Ile zyskam koni?

   Nie chodzi tu o podnoszenie mocy bo w silniku wolnossącym ciezko jest tanim kosztem podnieść moc regulując samym paliwem. W silniku doładowanym wiadomo przyrost mocy zależy od osiagnietej dawki paliwa i poziomu doładowania. Dla przykladu z silnika audi MC 2.2t 10v osiągamy 200-220koni przy seryjnej turbosprezarce i sterowaniu tylko wtryskiwaczami sterownikiem DEC piggyback.

Główny cel to osiagniecie bezawaryjnosci ukladu wtryskowego. W takim ukladzie nie ma sie co tak naprawde zepsuć a jesli, to czesci sa tanie i ogólnodostepne, po za tym najwieksza zaleta to mozliwosc dowolnej konfiguracji, strojenia, tuningu. Łącząc sie programem mozna dowolnie dostrajać mapy. Poboczne zalety to mozliwosc zamontowania lpg w sekwencji lub uturbienie silnika. Czesto osiagamy spalanie mniejsze od seryjnego a moc lekko wiekszą (10km, 30nm) to juz zalezy od kondycji silnika. 

 

8. Czy moge zamontowac LPG sekwencyjny?

    Tak, nasz uklad wtryskowy daje mozliwosc zamontowania LPG sekwencyjnego. Rownie dobrze, budżetowo mozna zamontowac LPG starszych generacji.

 

9. Czy jesli mam LPG to moge zamontowac EFI, czy LPG nadal bedzie działał?

   Mozesz zamontowac, będzie działał. Zwykle po konwersji wtrysku trzeba udać sie na doregulowanie LPG.

 

10. Czy w aucie musi być jakiś sterownik, lub jakiś inny komputer żeby to grało? Czy to jest niezależne od innych podzespołów?

   W aucie musi dzialac prawidlowo uklad zaplonowy czyli modul i sterownik przydalby sie :)
Nasz sterownik DEC piggyback jest niezalezny, mozna go podłaczyc bezposrednio do silnika, nie wysteruje on jednak zaplonu.
Calkowicie niezaleznym sterownikiem ktory wysteruje zaplon, iskre oraz paliwo jest EasyEcu 3+ typu standalone. Dzieki niemu mozna pozbyc sie oryginalnej wiązki i sterownikow. Trzeba za to dolozyc kółko zębate i czujnik obrotow silnika.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl