FAQ najczęściej zadawane pytania

FAQ  K-jet Killera:  (w fazie uzupełniania)

1. Czy tylko sprzedajecie, czy zajmujecie się rowniez montazem i strojeniem EFI (wtrysku elektronicznego?

    Montujemy i stroimy rowniez, jestesmy warsztatem samochodowym.

 

2. Co to jest ten wtrysk elektroniczny EFI

    Jest to uklad wtryskowy, elektroniczny, wtryski elektroniczne sterowane tuningowym sterownikiem DEC typu piggyback, tzw świnka. Sterownik ten steruje wtryskiwaczami, zaworem wolnych obrotow oraz wysyla sygnal analogowy ktorym mozna zastapiac obecny przeplywomierz dzieki czemu zachowujemy seryjne wyprzedzenie zaplonu w niektorych autach.

 

3. Czy trudno jest dokonać konwersji z wtrysku mechanicznego na EFI i go wystroic ?

    To stosunkowo łatwy w obsludze uklad wtryskowy. Nalezy pobrac sygnaly z oryginalnej wiązki auta, najlatwiej przy oryginalnym sterowniku i tam sugerowac sie numerami pinow ktorych uzywamy w instrukcji montazu. Jesli mamy doczynienia ze starszym autem, sygnaly mozna rowniez pobrac prosto spod maski. 

Sterownik potrzebuje 4 podstawowych parametrow. Sygnalu obrotow silnika, temp silnika, temp powietrza zasysanego, podcisnienia. Oprocz tego podlaczamy zasilanie, jesli wystepuje to sonde lambda i TPS. Wysterowujemy wtryskiwacze, zawor wolnych obrotow, analog out.

W kwestii mechanicznej demontujemy wtryskiwacze mechaniczne, rozdzielacz paliwa i gniazda wtryskiwaczy w niektorych autach. W to miejsce montujemu nasze gniazda wtryskiwaczy, wtryskiwacze, listwe paliwową, przewody paliwowe listwy skręcamy pod maską z oryginalnymi przewodami z baku paliwa, czasem dokonujemy malych przerobek aby nic po drodze nie kolidowało.

Z tak zamontowanym zestawem mozna udać się na strojenie.

 

4. Jak odbywa sie strojenie, czy sam moge tego dokonac?

    Prawidlowe strojenie odbywa sie za pomocą sondy szerokopasmowej z interfejsem dzieki ktorej w czasie strojenia mamy podglad na AFR (air fuel ratio). Informuje nas ona o tym czy skład mieszanki jest prawidlowy.

Samemu, bez pomiaru AFR ciezko bedzie perfekcyjnie wystroic silnik. Mozna stroic na podstawie wskazan sondy seryjnej, wąskopasmowej lecz jest to bardzo ogólnikowe.

 

5. Czy sterownik w zestawie posiada wgraną mapę.

    Tak, płacisz za instrukcje, opisy, naszą pomoc i wgrany juz projekt z mapą pod dany silnik. Mapa jest naszą, z naszej bazy ponad 120 wystrojonych juz silnikow. Jest to duza i pomocna baza dla Ciebie, nie musisz konfigurowac sterownika od podstaw. Nie oznacza to jednak ze nie musisz stroic silnika.

Kazdy egzemplarz jest w innym stopniu wyeksploatowany i potrzebuje osobnej regulacji.

 

6. Co zyskam montując wasz zestaw? Ile zyskam koni?

   Nie chodzi tu o podnoszenie mocy bo w silniku wolnossącym ciezko jest tanim kosztem podnieść moc regulując samym paliwem.

Główny cel to osiagniecie bezawaryjnosci ukladu wtryskowego. W takim ukladzie nie ma sie co tak naprawde zepsuc a jesli, to czesci sa tanie i ogolnodostepne, po za tym najwieksza zaleta to mozliwosc dowolnej konfiguracji, strojenia, tuningu. Łącząc sie programem mozna dowolnie dostrajać mapy. Poboczne zalety to mozliwosc zamontowania lpg w sekwencji lub uturbienie silnika. Czesto osiagamy spalanie mniejsze od seryjnego a moc lekko wiekszą (10km, 30nm) to juz zalezy od kondycji silnika. 

 

7. Czy moge zamontowac LPG sekwencyjny?

    Tak, nasz uklad wtryskowy daje mozliwosc zamontowania LPG sekwencyjnego. Rownie dobrzez, budżetowo mozna zamontowac LPG starszych generacji.

 

8. Czy jesli mam LPG to moge zamontowac EFI, czy LPG nadal bedzie działał?

   Mozesz zamontowac, będzie działał.

 

9. Czy w aucie musi być jakiś sterownik, lub jakiś inny komputer żeby to grało? Czy to jest niezależne od innych podzespołów?

   W aucie musi dzialac prawidlowo uklad zaplonowy czyli modul i sterownik przydalby sie :)
Nasz sterownik DEC piggyback jest niezalezny, mozna go podłaczyc bezposrednio do silnika, nie wysteruje on jednak zaplonu.
Calkowicie niezaleznym sterownikiem ktory wysteruje zaplon iskre oraz paliwo jest EasyEcu 3+ typu standalone. Dzieki niemu mozna pozbyc sie oryginalnej wiązki i sterownikow. Trzeba za to dolozyc mu czujnik obrotow silnika na kole zębatym.

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl